Livskompensera….är väl bara ett nytt ord?

Eller är det en livsstil?

Mallorca….hur mycket lidande ska jag bära då. Lite tandvärk?

Kan bjuda sin nyanlände granne på lite te?

Nja….han kommer förmodligen att bjuda in dig först!

Ett svar på ”Livskompensera….är väl bara ett nytt ord?”

  1. När du väl har bestämt dig för att prioritera dig själv först och gå mot dina drömmar med hela ditt hjärta och verkligen göra något av ditt liv så kommer Människor omkring dig att delas upp i 3 grupper och du kommer känna igen dom väl.
    Det är positivt. För då kan du verkligen se vilka personer dom verkligen är och det blir lätt att ändra i din bekantskapskrets då människor kommer börja visa sitt rätta beteende mot dig!

    Grupp 1: Det stöttande gruppen som gläds åt dina självständiga beslut. Denna grupp är den som består av människor som mår relativt bra hos sig själva. De är trygga och stabila. Dom är trygga i sig själva då dom inte känner sig hotade av någonting. De är nöjda med sig själv som dom är. Denna gruppen bär på minimalt med ego och följer gärna med i dina fotspår. De gläds åt dina framgångar då dom verkligen bryr sig om dig och vill att det ska gå bra för dig. Och dom mår själva bra av att se dig skina.

    Grupp 2: De neutrala som inte tycker någonting alls. Dessa är antagligen människor som inte har någonting med din livsplan att göra. Ingen länk bland din gruppfamilj och är helt enkelt inte meningen att beblanda sig med ditt liv. Dom är i en helt annan frekvens än du och detta är antagligen människor som du aldrig skulle träffa på i det vardagliga livet i alla fall.
    Så dessa behöver du inte ens notera.

    Grupp 3: Den avundsjuka gruppen. Här är egot väldigt stort och slukar de flesta med avundsjuka, svartsjuka och hämndbegär. Denna grupp tänker alldeles för mycket på sig själva och kommer aldrig att lyfta dig hur mycket du än försöker bevisa för dom att du gör för en bra sak.
    Dessa människor kan försöka klänga sig fast på dig och utnyttja dig för att dom ska kunna åka snålskjuts på dig när dom märker att det går bra för dig. Men det brukar alltid sluta med att en massa krav kommer in och du kommer antingen skaka av dig dom eller göra dom till viljes. Det sistnämnda är inget att rekommendera då du förlorar dig själv på kuppen och den andre förlorar också och lämnar dig i sticket. Energitjuvar som bara tar onödigt mycket av din tid och energi. Skulle du däremot skaka av dig dom så kan du fortsätta dina planer men räkna då med att det kan bli skitsnack och ryktesspridning om dig då dom får dig att framstå som en människa som bara tänker på sig själv. De vill dra ner dig.

    Dessa tre typer av reaktioner kommer du att stöta på hos människor när du väljer att priotitera dig själv och gå mot dina mål. Umgås med dem i den första gruppen, för att dem kommer att lyfta dig samtidigt som du lyfter dem. Det är en win-win situation. Det är sådana människor som du vill ha i din närhet.

    Och sluta med att ta åt dig av vad andra människor tycker och tänker om dig. Rykten kommer att gå om den personen som väljer att göra något med sitt liv. Men du kommer också få många människor som hejar på dig och en del som vill bli som du. Det är dom du ska lyssna till för dom fungerar med hjärtat och inte med egot!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *