Fehem…Fahem!

Flåt…jag har ju glömt mitt huvudspår. Kulturmöten!

Det är något med Reems bilder….glipan på ägget. Ett möjligt möte på g!?

Jag har just lärt mig några ord på arabiska…jag hör ju ägget knakar. Det låter faktiskt som arabiska därinne. Äggakustiken är ju ibland lite burkigt svår…

Jag ropar! Jag testar:

– Fehem!

Tystnad.

-Fehem!

Eller hur var det nu….?

-Fahem..feh….?

Det ena var kol det andra var visst förstår.

Jag ropar båda rakt ut i rymden, mot Syrien, mot Kairo och Rinkeby!

-Fahem! Fehem…

-Svara min vän!

-Andas förståelse…blås på kolet.

-Låt oss värma oss i förståelsen och dela värmen från kolet!

Medan tid är!

Medan öppna webbsidor är!

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *